Najznamienitsze marki automobilowe są dziś niebywale mocno przyciskane do ściany przez energicznych konkurentów. Zmienia się wobec tego coraz to częściej profil prowadzonej działalności, co poniektóre kultowe firmy rezygnują np. z nowego i skomplikowanego dla siebie sektora SUV-ów, skupiając się jedynie na małych autach sportowych. Inne zamiast wydawać krocie na modernizowanie własnych układów hamowania lub także wtrysków paliwa, decydują się inaugurować rozwiązania konkurentów. Sfinansowanie patentów innych korporacji czasami jest mniej kosztowne, aniżeli angażowanie dziesiątek własnych inżynierów do poszukiwania innowacji.

Inaugurowanie nowinek technologicznych do wtryskiwaczy paliwa albo układów wspomagania kierowniczego znacznie podnosi jakość końcową produktu, a wobec tego też wygodę prowadzenia. Równie ważne jest jednak także to, że większa część z tych prototypowych rozwiązań służy obniżeniu spalania i zwiększeniu wydajności pracy silnika – przetestuj Diesel-Partner.pl.

Dzięki temu wolno jeździć znacznie dynamiczniej przy obniżonych wydatkach połączonych z tankowaniem paliwa. W dzisiejszej motoryzacji postęp jest natychmiastowy oraz marki, jakie nie są w stanie utrzymać takiego tempa innowacji technologicznej, szybko tracą dystans do największych rynkowych konkurentów. Przegrać można spóźniając inwestycje nawet o nieznaczny rok. Najlepszym tego dowodem są firmy, które jako pierwsze zaczęły wykonywać pracę nad opcją dla wtryskiwaczy paliwa w samochodach z silnikami spalinowymi – zaczęto budować pierwsze jednostki napędowe zasilane elektrycznie.

Zwyczajnym jest, że silniki tego rodzaju mają trochę gorsze osiągi sportowe czy nie pozwalają na całkowicie pewną podróż na kilkaset kilometrów – żaden albowiem z elektrycznych napędów nie jest w stanie działać bez naładowania przez znacznie więcej aniżeli osiem godzin. Po takim czasie konieczne jest zatrzymanie się na kilka godzin i uzupełnienie akumulatorów. A to sprawia, że na rynku coraz to głośniej mówi się o sukcesie hybrydowych pojazdów, łączących to co perfekcyjne w samochodach z otwartym wtryskiwaczem paliwa z współczesnymi napędami elektronicznymi.