Większa część właścicieli wozów osobowych po zniszczeniu silnika lub ewentualnie skrzyni biegów twierdzi, iż pojazd nadaję się wyłącznie na złom. Nie musimy zapominać, iż w dzisiejszych czasach oba te podzespoły są częściami, które jesteśmy w stanie zmienić w nieomal dowolnym warsztacie samochodowym. Jeżeli zdecydujemy się na osobistą wymianę skrzyni, musimy zwrócić uwagę na parę bardzo znaczących szczegółów. Po pierwsze, gdzie taką skrzynię należy kupić.

Jeśli mamy starszy pojazd, nie będzie dla nas opłacalne kupno odkrywczej skrzyni, bo jej cena może niewiele się różnić od pełnego auta. Wielokrotnie w takim razie warto rozejrzeć się po okolicznych szrotach, czyli sklepach z wykorzystywanymi częściami samochodowymi – sprawdź również skrzynia multitronik. Przed wymianą powinniśmy się zabezpieczyć w istotną ilość różnych kluczy nasadowych oraz oczkowych. Wymagany też może okazać się kanał. W co niektórych samochodach wymiana skrzyni biegów bez kanału nie jest dopuszczalna.

Na wymianę powinniśmy poświęcić około dwóch dni. Jeżeli posiadamy umiejętności równe doświadczonemu mechanikowi, czas ten będzie krótszy. Budowa skrzyni biegów jest dość skomplikowana. W jej obudowie jesteśmy w stanie odnaleźć trzy wały: sprzęgłowy, główny i pośredni. Moc silnika jest przekazywana na wałek sprzęgłowy, jaki przekazuję ją za pośrednictwem kół zębatych na wał pośredni. Na wale pośrednim i nadrzędnym znajdują się następne koła zębate, odpowiadające za zmianę biegów. Cały układ musi mieć właściwe smarowanie. Stosuje się do tego słuszny olej przekładniowy. W starszych skrzyniach w wielu przypadkach można było się spotkać z przełożeniem otwartym. Jest to wałek sprzęgłowy połączony z wałkiem kluczowym. Pomiędzy nimi nie następuje żadna zmiana prędkości pracy układu. Sporo osób zastanawia się także, czym jest nadbieg. Jest to mechanizm, który powoduje, że szybkość wałka głównego jest pokaźniejsza aniżeli sprzęgłowego. Zdarzają się skrzynie, w jakim miejscu występuje więcej niż jeden nadbieg. Są one niezmiernie pożyteczne w samochodach, bo umożliwiają długodystansową jazdę bez zmiany biegu i zminimalizowanie spalania samochodu. Ze względu na swoją budowę kompletny mechanizm waży około 40 kg.