Reklamę spotkać jesteśmy w stanie w środkach masowego przekazu. To pierwsze, co nadchodzi nam do głowy. Czy jednak są inne rodzaje takiej reklamy, jakie mogą się zademonstrować w stworzonym przez nas codziennym życiu? Oczywiście, iż tak. Tutaj chodzi nam o rodzaj zewnętrznej reklamy, innymi słowy o plakaty, bilbordy oraz inne tego typu sfery. Wobec tego trzeba wiedzieć, że takie reklamy spotkać jesteśmy w stanie niemalże wszędzie i są one prawidłowo dopasowane do naszej osoby i do cywilizacji. Otoczenie także się zmienia pod wpływem takich reklam.

Mimo to w środowisku medialnym takie reklamy starają się być porządnie wskazane i dobrane. Chodzi nam w głównej mierze o to, że jednakże spotykamy reklamy w telewizjach, Internecie, radiu lub też nawet gazecie. Te środki masowego przekazu także na tym korzystają. Reklama zewnętrzna nie wymaga tyle pracy. Przy mediach już musimy się porządnie dopasować i pamiętać o pewnych sprawach, jak zamówienie dodatków typu windery reklamowe. W przeciwnym razie jesteśmy w stanie mieć miarodajne trudności z tego typu zakresem, a to już okaże się nie do końca pomocne.

Wskutek tego spotkać jesteśmy w stanie dużo rodzajów i wiele miejsc. Reklama musi ulegać podziałom oraz własnego typu klasyfikacji. W przeciwnym razie spotkalibyśmy się z pewnymi kłopotami, które dotyczyłyby zrozumienia genezy reklamy oraz tego, jaki ona ma cel, lub też jakie środki i zadania wykonuje. Wskutek tego wypada pamiętać o klasyfikacji oraz o czynnikach takiego podziału. Jakkolwiek reklama to nie jest wzorzec, który dzielimy na dwa rodzaje oraz już mamy spokój. Tak z pewnością nie jest. Wszystko, co dotyczy mediów bądź jest spotykane każdego dnia w stworzonym przez nas życiu musi być porządnie rozbudowane. W przeciwnym, razie trafimy na kłopot, a to już nie będzie takie pomyślne. Dlatego należy pamiętać, że taka klasyfikacja daje się nam we znaki i jest jeszcze poprawniej określana. Niestety, nie każdy tak samo podejdzie do tej sfery oraz nie każdy pokaże, iż jednak takie klasyfikowanie jest bardzo efektywne. Dzięki temu wiemy, że klasyfikacja zezwala nam zrozumieć taką genezę reklamy. To jest przecież jej cel i jej zadanie, które musi być wypełnione. Nie da się inaczej podejść do tej sprawy.