Wytwórczość żywności to dziś wielki przemysł i dla większości inwestorów giełdowych uczestnictwa w branży spożywczej są więcej aniżeli pożądane. Wszystko to wypływa z rosnącej cywilizacyjnej potrzeby jedzenia nie jedynie jako procesu fizjologicznego, lecz jako elementarnej części całej dużej filozofii postępowania. Naturalne zachowania i poszanowanie środowiska oczywistego pozostają jedynie pustymi frazami, jeżeli ludzie nie są gotowi pójść o krok dalej i wykorzystywać obce sobie dotąd smaki czy przyprawy, jakie dodatnie oddziałują na zdrowie oraz przy okazji otwierają nowatorskie kulinarne możliwości. Nauka gotowania to dzisiaj zdecydowanie jedna z modniejszych dyscyplin, w których ludzie się dokształcają, co otwiera gigantyczne możliwości przed producentami sprzętu kuchennego albo plantatorami i ekologicznymi hodowcami.

Media również aktywnie przyczyniają się do wzrostu świadomości społecznej w tej tematyce oraz wiedza przeciętnej rodziny na temat tego, jak smakowite oraz zdrowo gotować w dzisiejszych czasach, bez ustanku ewoluuje. Współczesne firmy spożywcze bezbłędnie śledzą trendy i przystosowują się do nich, w związku z tym nadzwyczaj w wielu przypadkach dochodzi do sytuacji, w jakiej małe i ekologiczne firmy tworzące naturalne przyprawy czy składniki do gotowania zostają sprzedane wielkiemu kapitałowi.

Niesłychanie odpowiedni przykład to orzechy sklep. Do tego wielkie firmy produkujące żywność na całym świecie potrafią wpływać na sprzedaż oraz świadomość konsumencką swoim niesamowicie dopracowanym marketingiem. Coraz łatwiej znaleźć dzisiaj na sklepowych półkach towary, jakie są ekologicznie lub też bio z nazwy, niemniej jednak w rzeczywistości w szeregu przypadków przedsiębiorstwo wytwarzające taki towar jedynie projektuje porządnie opakowanie – ludzie natomiast z zapałem wybierają artykuły oferowane jako naturalne, pochodzące z ekologicznych farm, bowiem czują się o wiele lepiej z przekonaniem, że wybierają droższe a jednocześnie zdrowsze rozwiązania. Marketing działa tu niemniej jednak w zależności od prawnych regulacji, bo w wielu państwach istnieją niezwykle rygorystyczne zapisy co do tego, która żywność może być reklamowana jako ekologiczna.